Saturday, July 27, 2013

aku dan contact lens

salam ramadhan yang ke 18...

dalam hati ini teringin jugak nak pakai contact lens...
macam orang2 lain pakai...
macam senang je kan...

tapi dalam hati ni pun terselit jugak rasa seram...
sebab kena besar2kan anak mata...
pas tu lekatkan contact lens tu dekat mata...
em...rasa seram je wei!!
takut rasa sakit pun ada jugak...

rasa macam kena cucuk mata sendiri...


ramai orang kata pakai contact lens...
mula2 memang tak selesa...
banyak pengalaman yang aku dengar daripada orang ramai...
macam kawan aku lapisan mata dia terkoyak..
sebab mata dia kering masa nak tanggalkan contact lens tu...
macam cikgu aku pulak...
contact lens terpecah dalam mata dia...
seram kan...sebab cikgu aku tu tertidur pakai contact lens...
pas tu bangun pagi dia gosok2 mata dia (normal lah tu kan)...
pas tu terpecahlah contact lens dalam mata dia...
pas tu aku rasa dia pergi cuci kot mata dia kat klinik...
bahaya kan???

banyak risiko sebenarnya pakai contact lens ni...
cerita paling kelakar...
akak satu kelas aku pakai contact lens pergi kuliah...
pas tu dia balik kuliah naik moto...
pas tu dia rasa lain macam je sebelah mata dia...
rupa2nya contact lens dia tertanggal sebab angin kan kuat masa naik moto...
kesian tol lah!!!hahaha~~


No comments:

Post a Comment